2e Week

19 juli 2011 - Aeropuerto Internacional Reina Beatrix, Aruba

Een hele bijzondere ervaring om je te melden bij de Dimas. We dachten dat we alles goed geregeld hadden, maar helaas. We moesten eerst nog even naar de belastingdienst om voor de aanvraag te betalen. Vervolgens was het wachten geblazen en toen we geholpen werden, was het bijzonder om te ervaren dat ons ‘ lot’ volledig in handen is van de ambtenaar aan de andere kant van het bureau. Heel goed om dit eens mee te maken. De uitkomst was dat de aanvraag voor gezinshereniging voor Sanne en mij (inclusief een werkvergunning, want je weet maar nooit) nu in behandeling is.

Christel kwam gezellig een paar dagen logeren. Sanne en zij hebben veel zwembadplezier gehad en we zijn ook nog naar Palm Island geweest. Hier kun je de hele dag all inclusive verblijven. En onder andere snorkelen, met de bananenboot (Sanne was er niet meer af te slaan), salsadansen, volleyballen en je ‘volvreten’. De prijs is in dollars, maar als je local bent, betaal je dezelfde prijs in Arubaanse florins. En omdat Ronald nu echt ingezetene is en wij voorlopig, mochten we daar gebruik van maken. Dat scheelt wel even.

Deze week kregen we via een collega de tip om eens te gaan kijken naar een huis om de hoek. Daar zouden we echt blij van worden. Nou dat klopt! Omdat we al wat huizen hadden gezien, hadden we dus ook vergelijkingsmateriaal. Het huis ‘gaf’ gelijk een goed gevoel. De eigenaren zijn hele vriendelijke Belgen die de 16e weer naar België vertrekken. Wat balen was, was dat ze het net twee uur daarvoor bij de makelaar in de verhuur en in de verkoop gezet hadden…en ook de prijs was ver boven budget…

Maar na wat gesprekken en onderhandelen zijn we eruit: het wordt ‘ons’ huis voor de komende 3 en misschien zelfs 5 jaar! Het ligt om de hoek van waar we nu zitten. Het heeft 4 slaapkamers en 2 badkamers (waaronder boven een masterbedroom met badkamer), een studiootje met badkamer, een zwembad en een porch! Ook is er een mooi appartement met woonkamer, keuken en slaapkamer. Deze is verhuurd aan een aardige docente. En wij zijn er mee akkoord gegaan dat zij het nog tot juni 2012 blijft huren. Wel onder de voorwaarde dat zij voor het gebruik van electra, water en internet een bijdrage betaalt aan ons. Electra en water is hier namelijk schreeuwend duur. Vanaf juni 2012 is het appartement van ons. We hebben dus meer dan voldoende ruimte om jullie te kunnen ontvangen! Binnenkort volgt meer info en foto’s.

1. Liek:
    20 juli 2011
    Ik zal het onthouden ;-))Als we die kant opkomen, dan laat ik het jullie zeker weten. Curacao is ons ook goed bevallen dit jaar voor een week, dus wie weet.
    Succes straks weer met verhuizen.
  2. Vanessa:
    21 juli 2011
    Wat super goed! Ben heel benieuwd naar de foto's!
  3. marja:
    30 juli 2011
    jeetje cis fijn dat jullie al een beetje je draai gevonden hebben .en dat jullie dalijk je eigen vaste plek hebben ,heerlijk idee meis. gefeliciteerd .via hyves spreek ik sanne nog wel eens zo blijf ik ook een beeyje op de hoogte gr en xxxxx van marja en de rest van de fam
  4. Irma:
    3 augustus 2011
    Jo Cis,
    Je hebt het goed voor elkaar, geniet van elke minuut, oke...
    See You,

Liefs Irma
  5. Else Bayards:
    18 december 2011
    Beste luitjes,

Veel plezier met het verhuizen naar jullie nieuwe stek. Gelukkig niet te ver weg.

Heb je de stamboom wel ontvangen?
    Als er fouten in staan svp melden, dan verander ik dat.

Groetjes,

Else
  6. deesje:
    1 januari 2012
    dag lieve mensen,

wilde jullie nog even een gelukkig,liefdevol en al het beste wensen voor het nieuwe jaar!
    dikke kus ons
  7. Peet:
    8 januari 2012
    He daar, leuk verslag, tof ook voor je familie Cis, vooral voor je moeder zeg, prachtig om te zien dat ze daar bij jullie zijn ;-)

Who is next ;-)

Dikke knuffel voor jullie xxx

Peet